Velitelství kybernetických sil a informačních operací poptává SW službu přes REST API (HTTPS) přístup pro Detekci dezinformací pomocí strojového učení.
Účelem smlouvy je pořízení služby sloužící k pokrytí informačního prostoru a s nízkou latencí vyhodnocovat velké množství textových informací.
Požaduje se služba, kde jejím výstupem bude schopnost detekce dezinformací pomocí strojového učení a to za pomoci umělé inteligence na základě předaného datasetu.
Služba bude zaměřena na detekci dezinformací v článcích a příspěvcích, které jsou dostupné v českém prostředí (sociální sítě, zpravodajské portály). Zadavatel bude schopen monitorovat větší množství zpráv a článků, přičemž musí zvládnout správně určit nejméně 70% zpráv z datasetu poskytnutých zadavatelem.
Popis požadované služby:
V rámci služby budou předány a zpřístupněny nejméně 4 neuronové sítě, kde se každá bude zaměřovat na jiný typ detekce.
Jedná se minimálně o následující neuronové sítě na detekci dezinformací:
- pomocí sociálních interakcí uživatelů s daným článkem;
- pomocí samotného obsahu;
- pomocí informací dostupných z profilu uživatelů;
- “Ensemble” síť, která na základě vstupních dat stanoví různé priority pro vyhodnocení daných sítí.
Přístup ke klasifikačním službám neuronových modelů požadujeme realizovat pomocí API (HTTPS) rozhraní, kde je možné využívat jednoduché REST API rozhraní na poslání daného článku/příspěvku, ke zjištění, jestli je daný článek, příspěvek potencionální dezinformace.
Očekávané výsledky řešení:
Neuronová síť bude schopna stanovovat míru – pravděpodobnost – s jakou se jedná o dezinformaci. Je nutné pracovat s tím, že systém odhalí dezinformace tak, jak budou tato data poskytnuta v datasetu jako dezinformační článek / příspěvek. Systém bude určovat úroveň, s jakou mírou pravděpodobnosti detekoval dezinformaci.
Technická podpora:
Technická podpora bude sloužit především k seznámení se systémem a řešení vzniklých problémů. Technická podpora bude poskytována po emailu a v neodkladných případech telefonicky v dohodnuté době určenému technickému pracovníkovi poskytovatele a to po celou dobu poskytování služby. Případná odezva na zaslaný dotaz cestou emailové komunikace bude zodpovězena nejpozději do 12 hodin v pracovních dnech